Všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele (B2C)
Tyto všeobecné obchodní podmínky pro spotřebitele (dále jen „obchodní
podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené prostřednictvím e-mailové komunikace
nebo prostřednictvím on-line obchodu Svět tašek umístěného na webovém rozhraní
https://shop.svettasek.cz (dále jen „webové rozhraní“; společně obě formy
objednávání dále jen „e-rozhraní“) mezi naší společností: SVĚT TAŠEK spol. s
r.o., se sídlem Křižíkova 2158, 256 01, Benešov IČ: 25671707 DIČ: CZ25671707
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C,
vložka 59909 adresa pro doručování: Nuselská 318/116, 140 00 Praha 4 - Michle
telefonní číslo: +420 210 084 319 kontaktní e-mail: info@svettasek.cz jako
prodávajícím a vámi jako kupujícím.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Shrnutí obsahu obchodních podmínek Kupní smlouvou se zavazujeme dodat
vám zboží uvedené v objednávce a vy se zavazujete toto zboží převzít a zaplatit
nám kupní cenu. Pro uzavření smlouvy je potřeba, abyste podali objednávku a aby
došlo k jejímu přijetí z naší strany (podle článku 2). Informace o cenách se
nacházejí v článku 3. Možné způsoby platby a dodání naleznete v článku 4 a 5.
Informace o možnosti odstoupení od smlouvy po převzetí zboží jsou v článku 6.
Reklamace se řídí naším Reklamačním řádem pro spotřebitele. Jako kupní smlouva
(nebo jenom „smlouva“) se zde označuje jakákoliv smlouva, uzavřená dle těchto
obchodních podmínek. Může tedy jít například i o smlouvu o poskytování služeb
nebo o smlouvu o dílo.
1.2. Jedná se o spotřebitelskou smlouvu? O spotřebitelskou smlouvu se jedná
v případě, že jste spotřebitelem, tj. pokud jste fyzickou osobou a zboží
kupujete mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného
výkonu svého povolání. V opačném případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a
nevztahuje se na vás ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto
obchodních podmínek, ale Všeobecné obchodní podmínky pro velkoobchod.
1.3. Čím se řídí naše vzájemná práva a povinnosti? V první řadě smlouvou,
která je tvořena následujícími dokumenty:
- těmito obchodními podmínkami, které vymezují naše vzájemná práva a
povinnosti:
a/ Reklamačním řádem pro spotřebitele (B2C), podle kterého budeme
postupovat při reklamaci zboží,
b/ Zásadami ochrany osobních údajů, které upravují ochranu vašich
osobních údajů
- podmínkami a pokyny uvedenými na e-rozhraní zejména při uzavírání smlouvy
- objednávkou a jejím přijetím z naší strany, a v otázkách neupravených
smlouvou se naše vzájemná práva a povinnosti řídí českým právním řádem, zejména
následujícími právními předpisy:
a/ zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „občanský zákoník“)
b/ zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů. Pokud se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo
pokud náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, souhlasíte s tím, že se
náš vztah řídí českým právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád státu
vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český právní řád,
je vám pak poskytována tato vyšší míra ochrany.
1.4. Jak vyjádříte souhlas s obchodními podmínkami? Zasláním objednávky
prostřednictvím e-rozhraní, což je též takto uvedeno i na každé objednávce v e-rozhraní
(v e-shopu) těsně před jejím potvrzením
1.5. Co byste ještě ohledně obchodních podmínek měli vědět? V případě, že je
některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné, neúčinné nebo
nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj ustanovení, které
se mu svým smyslem nejvíce blíží. Tím není dotčena platnost ostatních
ustanovení. Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Vaše práva a
povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti
vznikly. Měnit či doplňovat obchodní podmínky lze pouze písemnou formou.
2. KUPNÍ SMLOUVA
2.1. Jak uzavíráme kupní smlouvu? Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste
odeslali objednávku v souladu s těmito obchodními podmínkami a aby došlo k
přijetí této objednávky z naší strany. Upozorňujeme, že prezentace zboží na
webovém rozhraní je informativního charakteru a nejedná se o náš návrh na
uzavření smlouvy ve smyslu § 1732 odst. 2 občanského zákoníku.
2.2.
Jak podat objednávku? Objednávku můžete podat prostřednictvím e-rozhraní (tj.
e-mailem nebo vyplněním formuláře na webovém rozhraní), přičemž objednávka musí
obsahovat všechny nezbytné informace v rozsahu předepsaném ve formuláři na
webovém rozhraní. Před odesláním objednávky prostřednictvím objednávkového
formuláře vám bude sdělena rekapitulace objednávky včetně konečné ceny
(obsahující veškeré daně, cla a poplatky). V rámci
rekapitulace máte poslední možnost měnit zadané údaje. Před odesláním
objednávky zkontrolujte zadané údaje, po odeslání e-mailu s objednávkou či
stisknutí tlačítka „Odeslat objednávku“ bude již Vaše objednávka závazná.
2.3. Můžete již odeslanou objednávku zrušit nebo změnit? Objednávku, kterou
jsme dosud nepřijali, můžete zrušit či změnit telefonicky nebo e-mailem.
Všechny námi přijaté objednávky jsou závazné. V případě objednání tiskových
služeb je objednávka závazná od okamžiku odsouhlasení naší cenové nabídky z
vaší strany podle článku 2.5 obchodních podmínek. Pozdější zrušení či změny
objednávky jsou možné pouze po dohodě s námi. Pokud je takto zrušena objednávka
zboží, ohledně kterého nejde odstoupit od smlouvy (podrobněji v článku 6), máme
nárok na náhradu nákladů, které jsme již v souvislosti se smlouvou vynaložili.
2.4. Jak zjistíte, že jsme přijali objednávku a kdy je uzavřena smlouva?
Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je vám doručeno přijetí objednávky z
naší strany na emailovou adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Pokud by k
přijetí objednávky nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy převezmete
objednané zboží.
2.5. Jak podat objednávku tiskových služeb? Potisk našeho zboží (dále jen
jako „tiskové služby“) umožňujeme objednat pouze prostřednictvím emailové
objednávky. Nikoliv však přes webové rozhraní. Chcete-li objednat tiskové
služby, e-mailem specifikujte objednávku zboží a současně nám sdělte svůj zájem
o tiskové služby a specifikujte jejich druh, rozsah a množství. Po odeslání
objednávky vás případně budeme kontaktovat kvůli bližším informacím o
požadovaných tiskových službách a o cenové nabídce (prostřednictvím e-mailu,
případně telefonicky). Po odsouhlasení cenové nabídky z vaší strany vypracujeme
a zašleme vám ke schválení předtiskovou korekturu. Po odsouhlasení korektury z
vaší strany začneme zpracovávat vaši objednávku. V případě objednávky tiskových
služeb nedochází k uzavření smlouvy podle článku 2.2 obchodních podmínek, ale
smlouva je uzavřena okamžikem, kdy nám bude doručen váš souhlas s cenovou
nabídkou. Vezměte na vědomí, že tiskové služby lze objednat pouze v případě
objednávky nejméně 100 kusů zboží.
2.6. Jakým způsobem nám můžete předat tisková data? Texty, popřípadě
obrazový materiál, jako jsou fotografie či grafická díla (dále jen „tisková
data“), která mají být použita v rámci tiskových služeb, od vás přijmeme
prostřednictvím e-mailu, či v případě většího rozsahu prostřednictvím
speciálních aplikací (např. www.uschovna.cz apod.). Upozorňujeme vás, že
poskytnutá tisková data neuchováváme pro další objednávky klientů. V případě
podání nové objednávky je nutné zadat nová tisková data, nebude-li mezi námi
dohodnuto něco jiného. Zasláním tiskových dat podle článku 2.5 a tohoto článku
2.6. těchto obchodních podmínek nám udělujete svůj souhlas s použitím tiskových
dat pro naše marketingové účely, zejména pak zobrazením tiskových dat na
webovém rozhraní.
2.7. V jakém formátu lze tisková data předat? Tisková data lze předat ve
formátech, barvách a rozměrech, které jsou stanoveny námi. Jedná se zejména o
formáty Corel, EPS, AI, PDF. Případně další vhodné a možné formáty dat jsou
uvedeny na e-rozhraní. V případě, že nám nebudou tisková data předána, nebo
nebudou předána v uvedené formě, zavazujete se poskytnout nám součinnost při
odstranění nedostatků, zejména dodáním nových tiskových dat ve správném
formátu, barvě nebo rozměru. Pokud odmítnete nebo nebudete schopni součinnost
podle přechozí věty poskytnout, vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy. Dále
jste povinni uhradit nám náklady, které jsme ve spojitosti se smlouvou již
vynaložili. Vezměte na vědomí, že při předání chybných tiskových dat (například
tisková data ve špatném rozlišení) nemůžeme být odpovědni za vadné plnění.
Pokud si nejste jisti, v jakém formátu je vhodné tisková data předat,
kontaktujte nás, rádi vám poradíme.
2.8. Jaká tisková data lze předávat? Lze nám předávat pouze tisková data, ke
kterým máte příslušná oprávnění a která neporušují platné právní předpisy České
republiky. Je zejména zakázáno předávat nám tisková data, která:
- jsou svou povahou pornografií či dětskou pornografií
- zobrazují násilí na člověku či zvířatech
- porušují autorská práva třetích osob
- která jiným způsobem porušují platné právní předpisy České republiky nebo
dobré mravy.
Objednávku, která bude obsahovat tisková data v rozporu s tímto článkem,
jsme oprávněni odmítnout.
2.9. Máte možnost získat smlouvu v textové podobě? Dokumenty tvořící smlouvu
jsou uvedeny na webovém rozhraní; v případě e-mailové objednávky vám budou
zaslány e-mailem; ve výjimečných případech a na vaši žádost budou vytištěny a
poslány Vám poštou. Při zasílání poštou vás můžeme požádat o úhradu nákladů s
tím spojených. Dokumenty tvořící smlouvu archivujeme v elektronické podobě. Smlouva
není přístupná třetím osobám.
3. CENA
3.1. Může se cena na webovém rozhraní měnit? Pokud cena uvedená u zboží na
webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání již není aktuální, neprodleně vás
na tuto skutečnost upozorníme. Na přijaté objednávky však nemá vliv změna ceny,
ke které došlo v mezidobí mezi odesláním objednávky a jejím přijetím z naší
strany. V případě, že na naší straně došlo ke zcela zjevné technické chybě při
uvedení ceny zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, nejsme povinni
dodat vám zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu pro zdánlivost našeho
právního jednání dle § 552 občanského zákoníku, event. pro omyl dle § 571
občanského zákoníku.
3.2. Lze kombinovat slevy z ceny zboží? Případné slevy z ceny zboží nelze
vzájemně kombinovat, ledaže je na webovém či objednávkovém rozhraní výslovně
uvedeno něco jiného.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Jaké způsoby platby přijímáme? Kupní cenu můžete uhradit především
následujícími způsoby:
- v hotovosti při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru
- bezhotovostně platební kartou při zaslání na dobírku (umožňuje-li tuto
možnost zvolený dopravce)
- platební kartou při osobním odběru
- bezhotovostně bankovním převodem před dodáním zboží prostřednictvím
zálohové faktury - týká se
zejména případů objednání zboží včetně tiskových služeb, či zboží vyráběného
vám přímo na zakázku
- bezhotovostně před dodáním zboží prostřednictvím platební brány;
- bezhotovostně po dodání zboží – zde v tomto případě zcela výjimečně a vždy
je tento způsob platby určen a potvrzen naším obchodním zástupcem. Případné
další způsoby platby a případné poplatky spojené s některými způsoby platby
jsou uvedeny na webovém rozhraní.
4.2. Kdy nastane splatnost kupní ceny? V případě platby v hotovosti je cena
splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě před dodáním zboží je cena
splatná do tří dnů od přijetí objednávky či od přijetí informace o výši
zálohové platby nebo dle splatnosti vystaveného daňového dokladu či zálohové
faktury. Cena je uhrazena okamžikem připsání příslušné částky na náš bankovní
účet. Pokud neobdržíme cenu v době splatnosti, vyhrazujeme si právo odstoupit
od smlouvy.
4.3. Můžeme požadovat zálohu nebo uhrazení předem? Vezměte na vědomí, že v
souladu s § 2119 odst. 1 občanského zákoníku jsme oprávněni požádat vás o
uhrazení celé ceny zboží a služeb (příp. její části) před jeho odesláním nebo
předáním.
4.4. Jak vystavujeme účtenky v souvislosti s elektronickou evidencí tržeb a
daňový doklad? Souhlasem s těmito obchodními podmínkami nám udělujete souhlas s
vystavením účtenky podle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb, ve znění
pozdějších předpisů a daňového dokladu elektronickou formou.
5. DODACÍ PODMÍNKY
5.1. Jak posíláme zboží? Způsoby dodání zboží včetně výše nákladů na dodání
zboží jsou uvedené na e-rozhraní. Konkrétní způsob dodání zboží můžete zvolit v
objednávce. V objednávce bude vždy uvedena konečná cena, která již náklady na
zvolený způsob dopravy zahrnuje.
5.2. Kdy vám zboží dodáme? Doba dodání zboží vždy závisí na jeho dostupnosti
a na zvoleném způsobu dopravy a platby. Dobu dodání zboží externími dopravci
však nemůžeme ovlivnit. V případě problémů týkajících se doby dodání nás
kontaktujte a my budeme situaci s dopravcem řešit. Zboží, které je skladem,
zpravidla expedujeme do dvou pracovních dnů od přijetí objednávky, případně od
připsání platby na náš účet (při bezhotovostní platbě). Termín dodání zboží vyrobeného
v rámci tiskových služeb podle článku 2.5 obchodních podmínek vždy stanovujeme
individuálně při každé objednávce. Zboží, které není skladem, expedujeme,
jakmile je to možné. O přesném datu vás budeme informovat. Dodáním zboží podle
těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik, kdy je vám zboží doručeno. Pokud
bezdůvodně odmítnete převzít zboží, nepovažuje se tato skutečnost za nesplnění
povinnosti dodat zboží z naší strany, ani za odstoupení od smlouvy z vaší
strany. Vlastnické právo ke zboží nabýváte okamžikem zaplacení celé kupní ceny,
ne však dříve, než zboží převezmete.
5.3. Jak postupovat při převzetí zboží? Při převzetí zboží zkontrolujte
neporušenost obalu zboží. Pokud zjistíte nedostatky, neprodleně informujte
dopravce i nás. Pokud odmítnete zásilku s poškozeným obalem převzít, nepovažuje
se to za bezdůvodné odmítnutí zboží. Okamžikem převzetí zboží (nebo okamžikem,
kdy jste měli povinnost zboží převzít, ale v rozporu se smlouvou jste tak
neučinili), na vás přechází odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu
zboží.
5.4. Co se stane v případě, že zboží nepřevezmete? Pokud je z důvodů na vaší
straně nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným než sjednaným způsobem, jste
povinni uhradit náklady spojené s takovým doručováním. V případě, že zboží
bezdůvodně nepřevezmete, máme nárok na náhradu nákladů spojených s dodáním
zboží a jeho uskladněním, jakož i dalších nákladů, které nám z důvodu
nepřevzetí zboží vzniknou. Při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru
máme dále právo od smlouvy odstoupit. V případě osobního odběru tak můžeme
učinit, pokud si zboží nevyzvednete do 5 pracovních dnů od odeslání objednávky
(lhůtu lze prodloužit telefonicky nebo e-mailem). Pokud jste však již kupní
cenu uhradili (v případě platby před dodáním zboží) máme dále právo přistoupit
k svépomocnému prodeji zboží dle § 2126 občanského zákoníku.
5.5 Množstevní tolerance kusů v originálních baleních je možná +/- 1%
z počtu, uvedeného na balení. Nepřesnosti v rámci této tolerance
nejsou důvodem k reklamaci.
6. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
6.1. Jak můžete od smlouvy odstoupit? Od kupní smlouvy můžete jako
spotřebitel bez udání důvodu odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží;
je-li dodávka rozdělena do několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky.
Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy doporučujeme zaslat na naši doručovací
adresu spolu se zbožím nebo na e-mail a neprodleně poté nám zaslat zboží na
naši doručovací adresu. Pro odstoupení od smlouvy lze využít vzorový formulář.
6.2. Jaké má odstoupení od smlouvy důsledky? Odstoupením od smlouvy se
smlouva od počátku ruší a hledí se na ni, jako kdyby nebyla uzavřena. Byl-li
vám společně se zbožím poskytnut s vaším souhlasem dárek, pozbývá darovací
smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze stran účinnosti. Dárek nám
zašlete zpět společně s vraceným zbožím.
6.3. Jakým způsobem nám vrátíte zboží? Zboží jste povinni nám vrátit do 14
dnů od odstoupení od smlouvy na naši doručovací adresu, do jakékoliv provozovny
nebo na adresu našeho sídla. Zboží nezasílejte na dobírku, nejsme povinni jej
takto převzít. K vrácenému zboží doporučujeme přiložit
- kopii dodacího listu a faktury (pokud byly vystaveny) nebo jiný doklad
prokazující koupi zboží
- písemné vyjádření o odstoupení od smlouvy (na našem formuláři nebo jinak)
a zvoleném způsobu vrácení peněz.
Nepředložení některého z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení
vašeho odstoupení od smlouvy dle zákonných podmínek.
6.4. Kdy dostanete zpět své peníze? Veškeré přijaté peněžní prostředky vám
vrátíme do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme
povinni vrátit vám peníze dříve, než nám vrátíte zboží nebo prokážete, že jste
nám zboží odeslali. Vedle kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání
zboží k vám. Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob dodání
zboží, který nabízíme, vrátíme vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Peníze vám vrátíme stejným
způsobem, jakým jsme je přijali (pokud nám do deseti dnů od odstoupení od
smlouvy žádný jiný nesdělíte a nevzniknou vám tímto žádné další náklady), nebo
způsobem, jaký budete požadovat. Náklady spojené s odesláním vráceného zboží na
naši adresu hradíte vy, a to i v případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou
povahu obvyklou poštovní cestou.
6.5. Co když bylo vrácené zboží poškozené? Při zasílání zabalte zboží do
vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení. Pokud zjistíme, že
vámi vrácené zboží je poškozené, opotřebené, znečištěné či částečně
spotřebované, odpovídáte nám za toto snížení hodnoty zboží.
6.6. Kdy od smlouvy odstoupit nelze? V souladu s § 1837 občanského zákoníku
není možné odstoupit mimo jiné od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno
podle vašeho přání nebo pro vaši osobu. Toto se týká zejména potisku papírových
tašek či výroby papírových tašek na míru.
6.7. Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy my? Vyhrazujeme si právo
odstoupit od smlouvy v následujících případech:
- neobdrželi jsme od vás kupní cenu v době splatnosti nebo jste zboží
nepřevzali
- zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí,
dodavatel přestal dodávat do ČR atd.) není možné za původních podmínek dodat
- plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
V případě, že nastala některá z výše uvedených skutečností, budeme vás o
našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat. Pokud jste již zcela nebo
zčásti uhradili kupní cenu, vrátíme vám přijatou částku do pěti dnů od
odstoupení od smlouvy, a to bezhotovostně na účet, který nám pro tento účel
sdělíte.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Vaše práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními
předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a, jste-li
spotřebitelem, § 2158 až 2174 občanského zákoníku). Při uplatňování práv z
vadného plnění budeme postupovat v souladu s naším Reklamačním řádem pro
spotřebitele. (B2C)
8. DALŠÍ INFORMACE PRO SPOTŘEBITELE
8.1. Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti? K prodeji zboží jsme
oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Naše činnost nepodléhá jinému
povolování.
8.2. Jak vyřizujeme stížnosti? Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím
svého kontaktního e-mailu. Dále se můžete obrátit na příslušný živnostenský
úřad nebo na Českou obchodní inspekci.
8.3. Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského sporu? Jste-li spotřebitel
a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy, který se nám nepodaří vyřešit přímo,
máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou obchodní inspekci (adresa: Česká
obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00
Praha 2; webové rozhraní: www.coi.cz, www.adr.coi.cz; elektronický kontakt:
adr@coi.cz; telefon: +420 296 366 360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů,
z. ú. (adresa: Tř. Karla IV. 430, 500 02 Hradec Králové, webové rozhraní:
www.konzument.cz, elektronický kontakt: spotrebitel@regio.cz, telefon: +420 495
215 266) za účelem mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo
můžete uplatnit nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili
právo, které je předmětem tohoto spotřebitelského sporu. Pro podání stížnosti
týkající se zboží nebo služeb, které jste u nás zakoupili, a pro vyhledání subjektu
alternativního řešení sporů můžete rovněž využít on-line platformu, která je
zřízena Evropskou komisí na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9. REGISTRACE NA WEBOVÉM ROZHRANÍ
9.1. Jak se můžete registrovat na webovém rozhraní? Registrací
prostřednictvím registračního formuláře na webovém rozhraní je založen
uživatelský účet. Přístupové údaje do uživatelského účtu uchovávejte v
tajnosti. Neneseme odpovědnost za případné zneužití uživatelského účtu třetí
osobou. Informace uváděné při registraci musí být pravdivé a úplné. Účet, při
jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme bez náhrady
zrušit. V případě změn ve vašich údajích doporučujeme provést jejich
bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.
9.2. K čemu uživatelský účet slouží? Prostřednictvím uživatelského účtu
můžete především objednávat zboží, sledovat objednávky a spravovat uživatelský
účet. Případné další funkce uživatelského účtu jsou vždy uvedeny na webovém
rozhraní.
9.3. Kdy můžeme váš uživatelský účet zrušit? Vezměte na vědomí, že máme
právo váš uživatelský účet bez náhrady zrušit, pokud prostřednictvím vašeho
účtu dochází k porušování dobrých mravů, platných právních předpisů nebo těchto
obchodních podmínek.
10. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ
10.1. Je obsah webových stránek chráněn autorským právem? Obsah webových
stránek umístěných na webovém rozhraní (texty včetně obchodních podmínek,
fotografie, obrázky, loga, programové vybavení a další) je chráněn naším
autorským právem nebo právy dalších osob. Obsah nesmíte měnit, kopírovat,
rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli účelu bez 9 našeho souhlasu či
souhlasu držitele autorských práv. Zejména je zakázáno bezplatné či úplatné
zpřístupňování fotografií a textů umístěných na webovém rozhraní. Názvy a
označení výrobků, zboží, služeb, firem a společností mohou být registrovanými
ochrannými známkami příslušných vlastníků.
10.2. Odpovědnost a užívání webového rozhraní
Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do
webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při
využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které by mohly narušit
funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém. Pokud se při užívání webového
rozhraní dopustíte jakéhokoliv nezákonného či neetického jednání, jsme
oprávněni omezit, pozastavit nebo ukončit váš přístup na webové rozhraní, a to
bez jakékoli náhrady. V tomto případě jste dále povinni uhradit nám škodu,
která vaším jednáním dle tohoto odstavce prokazatelně vznikla, a to v plné
výši. Upozorňujeme vás na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém
rozhraní může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové
stránky třetích subjektů.
Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 27.9.2021
REKLAMAČNÍ ŘÁD PRO
SPOTŘEBITELE (B2C)
Tento Reklamační řád pro spotřebitele (dále jen „reklamační řád“) upravuje
způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím
on-line obchodu Svět tašek od naší společnosti: SVĚT TAŠEK spol. s r.o., se
sídlem Křižíkova 2158, 256 01, Benešov IČ: 25671707 DIČ: CZ25671707 zapsaná v
obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 59909
adresa pro doručování: Nuselská 318/116, 140 00 Praha 4 - Michle telefonní
číslo: +420 210 084 319 kontaktní e-mail: info@svettasek.cz
1. Za jaké vady zboží odpovídáme?
1.1. Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které
jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při
převzetí zejména:
- má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které
jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy
- je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- vyhovuje požadavkům právních předpisů
- se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle
používá
- odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou
pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy
- nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je
vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží. Dále
odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nad rámec zákonné
záruční doby pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a
na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší
představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v
souladu s článkem 6 Všeobecných obchodních podmínek.
1.3 Za vadu zboží zpravidla nelze považovat nedokonalosti tisku, které
nejsou okem rozeznatelné ze vzdálenosti 0,75m. Zároveň upozorňujeme, že nelze
srovnávat tiskovou kvalitu sítotisku a tisku Digiflexem s tiskem
ofsetovým, jelikož není technologicky možné, aby uvedené tiskové techniky takto
vysoké kvality dosahovaly.
1.4. Za vadu zboží nelze považovat množstevní
odchylky v originálních baleních v toleranci dle článku 5.5.
Všeobecných obchodních podmínek pro spotřebitele (B2C).
2. Jaká je záruční doba?
2.1. U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců
od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke
zboží nebo v reklamě stanovena delší záruční doba.
2.2. V případě, že vám bude zboží vyměněno, na nové zboží neběží nová
záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po
kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat.
3. Jaká práva z vadného plnění máte?
3.1. Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099
až 2117, a také § 2165 až 2174. 3.2. V souladu s výše uvedenými ustanoveními
vám náleží zejména následující práva:
a) Doplnění toho, co chybí
Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám
dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.
b) Sleva z kupní ceny Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo
se vada vyskytla v záruční době, můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní
ceny.
c) Výměna zboží Výměnu zboží můžete požadovat vždy, pokud to není neúměrné k
povaze vady a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy. Požadovat
výměnu zboží nemůžete u zboží prodávaného za nižší cenu. Namísto toho můžete
požadovat slevu z kupní ceny.
d) Oprava věci Pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné
odstranění vady. Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme
schopni zboží opravit, budeme vás neprodleně informovat a můžete zvolit jiný
zde uvedený způsob vyřízení reklamace.
e) Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) Vrácení peněz můžete požadovat
pouze za předpokladu, že
- dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné
porušení smlouvy;nebo
- nejsme schopni zboží s vadou, pro kterou nemůžete zboží řádně
používat, vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
- zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt
téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
- se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří
odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo
- nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace/nezjednáme nápravu do 30 dnů
od uplatnění reklamace.
3.3. Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)
je, že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou
případy, kdy: a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění
vady věci; b) jste použili věc ještě před objevením vady; c) jste nezpůsobili
nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím; nebo d)
jste věc prodali ještě před objevením vady, anebo pozměnili věc při obvyklém
použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a
dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.
4. Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?
4.1. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:
- jste o vadě před převzetím věci věděli
- jste vadu sami způsobili
- nebo uplynula záruční doba.
4.2. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
- opotřebení zboží způsobené jeho
obvyklým užíváním
- věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla
nižší cena sjednána
- nebo věci, vyplývá-li to z jejich povahy (zejména zboží, které
ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby).
5. Jak postupovat při reklamaci?
5.1. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
5.2. Reklamace přijímáme v kterékoli naší provozovně, v níž je přijetí
reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, a v našem sídle. Pro
co nejrychlejší vyřízení reklamace doporučujeme využít naši provozovnu.
5.3. Doporučený postup při reklamaci:
- pro rychlejší vyřízení můžete použít náš Reklamační protokol a současně
nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně
- zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste
si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění
toho, co chybí, slevu z kupní ceny, výměnu zboží, vrácení peněz, popřípadě
další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem
- reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně
(jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla nebo provozovny,
přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby
nedošlo k jeho poškození či zničení
- pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží
či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující
koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z
výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných
podmínek.
5.4. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt
vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci.
5.5. O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří
pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu
výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně
případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do
30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě. 5.6.
Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno
(zejména v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně
kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto
reklamačním řádem.
5.7. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo
uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete.
Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení
reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně
písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
5.8. V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně
vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo
na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty,
ve které je třeba vytknout vadu.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 27.9.2021